Dżem z dyni. Najlepszy przepis na dżem z dyni

dżem z dyniDżem z dyni – musisz spróbować! Wykonanie przetworów na zimę wydaje się pracochłonne i skomplikowane. Niekoniecznie musi tak być :-) Przygotowanie tej konfitury nie jest trudne i pracochłonne. Zobacz nasz przepis na dżem z dyni.

Dynia to warzywo, które bardzo dobrze się przechowuje i idealnie nadaje na przetwory. Sezon na dynie już się jeszcze trwa!

Jest niskokaloryczna (100 gramów= 28 kcal), bogata w B-karoten (426 μg witaminy A w 100 g – dzienna norma dla dzieci i połowa zapotrzebowania dorosłych), ma sporo potasu (340 mg/100 g), wapnia (21 mg), fosforu (44 mg) i witamin z grupy B, zwłaszcza witaminy B2 (0,11 mg – ok. 10% dziennego zapotrzebowania), do tego jest zupełnie pozbawiona sodu.
Pomaga w odchudzaniu i leczeniu nadciśnienia. Działa odkwaszająco na organizm, wzmacnia układ odpornościowy. I co ważne, nawet po ugotowaniu nie traci cennych właściwości. Najlepiej jeść dynię dojrzałą i pięknie wybarwioną – im bardziej pomarańczowy miąższ, tym więcej zawiera witamin B1, PP i karotenu.

Składniki na dżem z dyni:

  • 2,5 kg dyni (waga po obraniu i usunięciu miąższu)
  • 0,5 kg cukru
  • 2 galaretki pomarańczowe
  • sok z 1 cytryny

Sposób przygotowania:

  1. Dynię obieramy, kroimy w grubą kostkę, zasypujemy cukrem i odstawiamy na noc.
  2. Następnego dnia odlewamy szklankę powstałego soku, a pozostałą dynię z sokiem gotujemy przez 2 godziny.
  3. Po ugotowaniu, odstawiamy do ostygnięcia.
  4. Następnie znów gotujemy przez 1 godzinę, ale uważaj, bo może się przypalić – aby się nie przypalało, musimy często mieszać.
  5. Odlany wcześniej sok musimy zagotować i rozmieszać w nim galaretki z sokiem z cytryny.
  6. Wlewamy do gotującej się dyni , dokładnie mieszamy i zagotowujemy.
  7. Gorący dżem przekładamy do słoików, zakręcamy , odwracamy do góry dnem i pozostawiamy do ostygnięcia.

Dżem z dyni gotowy! Można go podawać na kanapki, tosty, czy naleśniki. Świetnie nadaje się również do ciast i innych wypieków :-)

Warto wykorzystać także pestki z dyni. Te nasiona mają wyjątkową kombinację wielonienasyconych kwasów tłuszczowych oraz fitosteroli, które zapobiegają miażdżycy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Editor's choice